Monday 13 October 2014

AYAT AL-QURAN PEMBATAL SIHIR

Assalamualaikum.

Maaf semua kerana sudah lama tidak bersiaran.  Minggu lepas saya dikejutkan dengan berita ibu saudara saya (Hamidah Binti Zakaria) yang tinggal di Kampung Medan, Petaling Jaya dikatakan tidak boleh berjalan dan didapati di dalam lututnya terdapat sebatang jarum yang melintang setelah imbasan dibuat oleh doktor pakar di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM).  Setelah mendapat rawatan akhirnya doktor membenarkan ibu saudara saya pulang bagi mendapatkan rawatan alternatif.
Keadaannya begitu menyedihkan.
 
Setelah mendapatkan rawatan perubatan Islam, ustazah itu menyatakan ibu saudara saya ini sudah terkena sihir yang memang ditujukan kepadanya.  Ya Allah, dunia moden hari ini pun masih lagi ada yang menggunakan sihir.  Saya sendiri pun macam tidak percaya, tetapi itu adalah kenyataannya.  Semasa proses rawatan Islam itu berlansung, di lutut sebelah kanan keluar serangga-serangga, miang-miang buluh dan beberapa bilah paku.  Saya tidak mahu bercerita seterusnya apa yang berlaku lagi tetapi sebagai pengajaran dari cerita ini sama-samalah kita amalkan ayat al-Quran ini sebagai pelindung diri kita dari gangguan jin, syaitan dan sihir.  Nauzubillah.
 
Jom kita cari dan amalkan ayat-ayat al-Quran di bawah:-
 
1.  Ayat pembatal sihir (Surah Yunus ayat 81-82)
2.  Ayat pendinding daripada sihir (Surah Yusof ayat 64)
3.  Ayat penunduk sihir ( surah al-A'raf ayat 118-122, surah Toha ayat 69)
4.  Ayat Pendinding daripada syaitan (Surah al-Mu'minun ayat 97) 
5.  Ayat perlindungan daripada syaitan (Surah al-A'raf ayat 27)
 
Maaf kerana tidak disertakan bersama ayat al-Qurannya sekali.  Marilah sama-sama kita merajinkan diri untuk mencari ayat-ayat tersebut di dalam al-Quran dan berusaha untuk mengamal dan menghafalnya.  Saya doakan kepada semua pembaca blog dipermudahkan untuk menghafalnya.

Sumber:
1.  al-Quran.
2.  Ruqyah Asas Pengubatan Islam Beserta Surah Yasin, Rangkaian Zikir Dan Doa-doa Mustajab
     (Tuan Guru Dato' Dr. Haron Din)

No comments:

Post a Comment