Monday 27 October 2014

PAYUNG PETRONAS 2014

Setiap kali mengisi minyak di stesen minyak Petronas, saya pasti akan bertanya kepada penjaga kaunter bayaran mengenai payung yang boleh saya tukar dengan kupon pembelian minyak.  Kad saya sudah penuh dicop.  Naik tebal muka ini sebenarnya.  Terdetik juga dalam hati, adakah aku ini kena tipu atau terlalu obses dengan iklan.  Saya redha jika payung itu bukan rezeki saya kerana sudah lunyai kertas kupon saya.
 
Tapi jika payung itu memang rezeki kita, pasti kita akan memilikinya.  Inilah yang terjadi dengan saya.  Hari Jumaat 3.10.2014 pada jam 5.30 saya dan suami dalam perjalanan ke Bandar Baru Bangi dan singgah di Petronas Nilai, suami saya menyuruh saya pergi bertanyakan tentang payung itu.  Hampa sekali lagi kerana stok payung sudah habis.  Kami suka betul berurusan di Petronas kerana banyak kemudahan yang disediakan seperti tandas yang bersih, surau, kemudahan bank elektronik dan lain-lain lagi.
 
Dalam perjalanan pulang ke rumah di Salak Tinggi, kami singgah di Petronas Kampung Salak untuk mengisi minyak kereta.  Pesan suami kepada saya jika ingin mengisi minyak kereta isilah pada waktu malam atau pada waktu hari hujan.  Entahlah betul atau tidak teori itu.  Nak dijadikan rezeki, saya ke kaunter bayaran untuk membayar duit petrol dan saja bertanyakan mengenai payung.  Alangkah gembiranya stok payung masih ada.  Secara rasminya, malam semalam payung petronas itu sudah menjadi milik saya dan suami.  Syukur alhamdulillah.
 
Kepada pembaca blog yang akan pulang ke kampung menyambut hari raya Eidul Adha hendaklah pastikan keadaan kereta anda selamat untuk dipandu.  Pemandu juga perlu mendapat rehat yang secukupnya. 

No comments:

Post a Comment