Wednesday 1 October 2014

KULIT TART YANG SEDAP

 
Assalamualaikum
 

Saya berkemahiran membuat kulit tart yang sedap dan ranggup. Ini adalah hasil dari mendapat tunjuk ajar dari seorang guru masakan yang baik iaitu Puan Nor Azahraton.  Kesungguhan dan tiada kenal erti putus asa ketika  saya membuat kulit tart setiap kali menerima tempahan  iaitu dari menyediakan bahan, mengadun, menguli, menempa  di dalam acuan dan membakar membolehkan saya menguasai kemahiran membuat kulit tart.  Kulit tart yang saya hasilkan juga enak dimakan begitu sahaja.  Selain menjual kuih tart keju, saya juga menjual kulit tart.
Kuih tart cheese jika dijual ianya dalam kategori kuih yang mahal harganya walau pun bentuknya kecil sahaja.  Itu adalah hakikat yang semua peminat kuih tart cheese kena terima.  Ini adalah disebabkan kos untuk menghasilkan kuih tart itu memerlukan kos yang tinggi terutama sekali bahan utamanya iaitu keju (cream cheese) dan inti strawberi atau lain-lain inti yang anda suka.  Oleh kerana itu, saya mencadangkan kepada peminat kuit tart keju yang mempunyai anak yang ramai dan tidak berkemampuan untuk membeli kuih tart keju bolehlah membeli kulit tart sahaja dan membuatnya di rumah.  Senang sahaja puan-puan hanya perlu membeli keju (cream cheese), telur(kuning), gula aising dan inti strawberi atau apa-apa inti yang pembaca blog suka .  Boleh lihat bagaimana kuih tart keju ini dibuat dalam blog http://zalinzalina.blogspot.com/.  Saya suka sekali membaca blog itu kerana banyak Puan Zalin Zalina tidak lokek untuk berkongsi resepi kuihnya.  Dengan hanya membeli kulit tart kita boleh menjimatkan wang, masa dan boleh merasai sendiri membuat kuih tart keju itu.  Pastinya suami dan anak-anak kagum dengan kebolehan anda membuat kuih tersebut.  Kepada sesiapa yang berminat untuk menempah kulit tart atau kuih tart keju hendaklah menempah 3 hari lebih awal bagi mengelakkan sebarang kesulitan berlaku.  Boleh hubungi saya di talian 019-2423872 atau 013-9665732 (whatsap).




No comments:

Post a Comment